Garantie
ABCZonnepanelen.nl biedt de beste kwaliteit voor de scherpste prijzen. Toch kan het voorkomen dat u een artikel ontvangt dat niet perfect is of dat kapot gaat nadat u dit in gebruik hebt genomen. Vaak vindt u voor kleinere problemen een oplossing in de handleiding van het artikel of op de website van de fabrikant/het merk. Vindt u in de gebruiksaanwijzing geen oplossing, dan kunt u uiteraard contact opnemen met onze klantenservice. Voor een snelle afhandeling vragen we u de afleverbon en artikelgegevens bij de hand te houden. We kijken natuurlijk of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op uw persoonlijke situatie van toepassing zijn en zorgen samen met u voor een passende oplossing.
Binnen de zichttermijn
Heeft u een artikel ontvangen dat kapot is? Meld dit binnen de zichttermijn en, als dit mogelijk is, ruilen we het direct om.
Buiten de zichttermijn
Heeft u bij ons een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet. De hieronder getoonde garantieregelingen gelden onverminderd de rechten die u als consument hebt op basis van de wet.
Minimaal 1 jaar garantie
Fabrieksgarantie
Fabrikanten geven fabrieksgarantie op hun producten. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie vindt u terug op de website van de fabrikant. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van ABC Zonnepanelen.nl.
Uiteraard helpen we u om uw klacht zo snel mogelijk op te lossen. Indien nodig schakelen we ook de servicedienst van onze leveranciers in.
Na de (fabrieks)garantietermijn
Zodra u een artikelklacht bij ons meldt, bekijken wij of er garantie van toepassing is en wat een passende oplossing voor het probleem is. Maar ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kunt u met een gegronde klacht bij ons terecht. Kunt u redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten uw schuld om ontstaan, dan zullen wij het artikel (laten) repareren of vervangen. In alle gevallen bewaken wij de snelle afhandeling van de klacht.
Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als u het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken en u dit door de reparatie langer kunt gebruiken. Of u heeft een product al lange tijd gebruikt en u krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we u hier vooraf over.