Garantie

ABCZonnepanelen.nl biedt de beste kwaliteit voor de scherpste prijzen. Toch kan het voorkomen dat je een artikel ontvangt dat niet perfect is of dat kapot gaat nadat je dit in gebruik hebt genomen. Vaak vind je voor kleinere problemen een oplossing in de handleiding van het artikel of op de website van de fabrikant/het merk.
 
Vind je in de gebruiksaanwijzing geen oplossing, dan kun je uiteraard ook contact opnemen met onze klantenservice. Voor een snelle afhandeling vragen we je de afleverbon en artikelgegevens bij de hand te houden. 
 
We kijken natuurlijk of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden , op jouw persoonlijke situatie van toepassing zijn en zorgen samen met jou voor een passende oplossing.

 

Binnen de zichttermijn

Heb je een artikel ontvangen dat kapot is? Meld dit binnen de zichttermijn en, als dit mogelijk is, ruilen we het direct om.

 

Buiten de zichttermijn

Heb je bij ons een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet. De hieronder getoonde garantieregelingen gelden onverminderd de rechten die je als consument hebt op basis van de wet.

Minimaal 1 jaar garantie

 

 

Fabrieksgarantie

Fabrikanten geven fabrieksgarantie op hun producten. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie vind je terug iop de wesite van de fabrikant.
Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief voorrij- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van ABC Zonnepanelen.nl.

Uiteraard helpen we je om je klacht zo snel mogelijk op te lossen. In dien nodig schakelen we ook de servicedienst van onze leveranciers in.

 

Na de (fabrieks)garantietermijn

Zodra je een artikelklacht bij ons meldt, bekijken wij of er garantie van toepassing is en wat een passende oplossing voor het probleem is. Maar ook na afloop van de (fabrieks)garantietermijn kun je met een gegronde klacht bij ons terecht. Kun je redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan, dan zullen wij het artikel (laten) repareren of vervangen. In alle gevallen bewaken wij de snelle afhandeling van de klacht.

Soms is het redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als je het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken en je dit door de reparatie langer kunt gebruiken. Of je hebt een product al lange tijd gebruikt en je krijgt een nieuw product. Als het redelijk is om een deel van de kosten door te berekenen, dan informeren we jou hier vooraf over.

Retourneren

Zichttermijn

Voor je bestellingen geldt een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. 

Controleer alsjeblieft direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, verzoeken we je vriendelijk zo snel mogelijk  contact met ons op te nemen om dit te melden. 
 
Ben je niet tevreden over het artikel, dan kun je het  retourneren. Dit geldt ook voor actieartikelen en artikelen uit de opruiming. Je kunt het artikel retourneren:

  • binnen de zichttermijn van 14 dagen
  • als het artikel compleet is
  • in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking.

Sommige artikelen kun je niet retourneren. Het gaat dan om:

  • Complete Systemen.
  • Reeds gemonteerde artikelen.
  • Op maat gemaakte systemen die aangeleverd worden na een offerte traject.
  • Door ons installatiebedrijf gemonteerde systemen.

 Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.
 

 Voor een snelle en goede verwerking van het teruggestuurde artikel is het volgende van belang:  

  • Voeg altijd de retourbon bij het pakket.
  • Stuur je meer dan één pakje terug en heb je maar één retourbon, voeg dan bij de andere pakketten een briefje met daarop je naam, adres en klantnummer.

Retourafspraak 
Je kunt je retouropdracht doorgeven

Je geeft zelf aan op welke datum (en bij kleinere artikelen ook op welk dagdeel) je de bestelling wilt laten ophalen. Voor grote artikelen krijg je de avond voor of uiterlijk om 08:00 uur op de ochtend van de ophaaldatum bericht over het tijdstip waarop jouw retourzending wordt opgehaald (ma-vr 08.00-20.00 uur).

Ben je onverwacht niet thuis wanneer onze afhaaldienst komt? Onze ophaaldienst doet een bericht in de bus met informatie over de vervolgafspraak.
 
 Kleinere artikelen kun je het beste naar een TNT punt brengen.

ABCZonnepanelen.nl werkt voor retourneren met TNT Post voor kleinere artikelen. Kies je ervoor je bestelling op een andere manier te retourneren dan hierboven beschreven, dan komen de frankeerkosten voor eigen rekening.

Kosten voor retourneren 
Je betaalt verzendkosten voor het verwerken en bezorgen van je bestellingen. Retourneren is gratis. Het verwerken van retouren kan maximaal 2 weken duren. Is het artikel al teruggeboekt op je rekening, maar de verzendkosten nog niet?

Dan worden deze kort daarop teruggestort.

Als je bij je retour een nieuwe bestelling plaatst, brengen wij wel verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze nieuwe bestelling. 

Ik heb een tegoed
Heb je je volledige bestelling vooraf met iDEAL betaald en is er door het retourneren of annuleren van artikelen een tegoed ontstaan, dan storten wij dit direct terug en staat dit binnen enkele dagen weer op je rekening. Tegoeden, ontstaan door het verzilveren van een waardebon, betalen wij niet uit.